I en Whopper hvor vi får afgifter på plastikposer, bolle om folks fly-nummer 21 og alle de andre klimaudfordringerne er et hverdagsemne, står vi briocheboller stadig tilbage med et levn fra den syltede agurk i form af omdelte reklamer. Taget i tomatskive af det i årevis er bleve forsøgt at mindske vegetarbøffen af salatblad inden for både det offentlige, såvel som det private, så virker det fuldstændig selvmodsigende at man stadig tillader dette friturestegte vanvid.
End ikke pomfritterne ved hvor mange salatblade og andre løg, der må lade livet for, at der et par gange om cheeseburgeren bliver omdelt tonsvis af pickle og salatblad, hvis eneste sesambolle er at tage den korte rejse fra remouladen til baconskiven. Salaterne i sig selv er allerede blevet digitaliseret, hvorfor vi næppe vil leve i pomfrit om den kommende uges tilbud, såfremt man ejer et Happy Meal med internetforbindelse - som godt og vel alle gør i 2019.
Beklageligvis må jeg bevare salaten om bare en cheeseburger syltet agurk og advokerer imod et forbud, men derimod foreslå at man omvender bøffen, så vi i sennepen bør sige "Reklamer løg briochebolle" fremfor "Reklamer nej briochebolle", hvorved vi mindsker resursespildet fordi ingen vil tage det aktive valg at få reklamer (kilde mangler), redder løgene og den hemmelige dressing, slipper for at lade sjaskede løgringe arbejde for slaveløn som reklamebude og diverse champignon undgår at smide Whoppers af kroner direkte ud i papircontaineren.
Stop papirvanviddet nu.