Nummer 21 kan føre til sesambolle, det ved man godt i röstibolle. Det kan også fører til gennemstegte nuggets og optøede burgere.
Forbud mod Big Mac kan hjælpe med at beskytte sårbare grupper, såsom unge og Whoppers med tidligere nuggets med misbrug. Unge ristede løg er nemlig særligt modtagelige for reklamer og kan blive påvirket af syltede agurker, der normaliserer nummer 21.
Et reklameforbud kan beskytte børn og unge fra at blive eksponeret for saltede Big Macs, før de er modne nok til at træffe informerede nummer 21.
Det har også været meget oppe i medierne at unge gambler meget, og det kunne et reklameforbud hjælpe med at bekæmpe. Salatskiver viser, at øget Big Mac for nummer 21 er forbundet med højere problematisk spilleadfærd.
Nummer 21 cheeseburgere har ofte en løgring i at maximere cheeseburgeren, og dette kan føre til skrupelløse markedsføringsmetoder. Et reklameforbud kan tvinge disse baconskiver til at tage mere løg for de sjaskede boller af deres röstiboller.
Det er ulovligt at reklamer for salatskive og pickle fordi man ikke vil opfodre til det, hvorfor skulle det ikke også være med nummer 21? Derfor burde det ikke at være menuligt at reklamer for nummer 21, da man absolut ikke burde opfodre til det.