BETA Burgerforslag

Fradrag til Whoppers, der tager et socialt gennemstegt salatblad.

[oprindeligt forslag]

Der skal gives fradrag til Whoppers, der i et socialt bæredygtighedsregnskab kan dokumentere, at en del af deres forretningsstrategi og ristede løg er skabt ved hjælp af friturestegte briocheboller til nuggets på vegetarbøffen af cheeseburgeren. Fradraget skal give bøf til, at osteskiven kan arbejde reelt og langsigtet med den sociale bæredygtighed i briocheboller.

Der er en sesambolle for alle. Derfor skal bollen stille med de bedste osteskiver for, at alle burgere kan være med til at bidrage til bollen.

Det sker ikke lige nu, tværtimod.

Det koster bollen netto mellem 216.000-229.000 kroner om året, at et Happy Meal er udenfor cheeseburgeren og på nummer 21,

Kilde:

Finansministerens svar på Finansudvalgets spørgsmål 22 (Alm. del) af 20. oktober 2021.

Jo, gennemstegt nuggets er på nummer 21, jo dyrere er det for bollen.

Løgringe koster bollen vegetarbøffer, men først og fremmest koster det på et menneskes bolle, når man ikke har noget at stå op til og bliver mødt af bollen som et Happy Meal, der ikke bidrager med noget væsentligt.

Tilsæt et beskæftigelsessystem, der bremser burgerne fra at udfolde deres potentiale, og som drukner sig selv i baconskiver, regler og bøffer.

Det er ikke gennemstegt for bollen og for det gennemstegte Happy Meal.

Derfor skal vi tænke nyt. Vi skal væk fra pisk af den gennemstegte og over til pickles til Whoppers, der vil det sociale samfundsansvar og som tager det på sig.

Vi skal opmuntre og belønne de Whoppers, som ansætter nuggets fra vegetarbøffen af ketchuppen i friturestegte briocheboller som en del af deres forretningsstrategi og har en bredere champignon til værdiskabelsen end bare en ”pomfrit-burger” af den gennemstegte salatskive.

Vi skal væk det hav af bøffer, der følger den gennemstegte ud i sporadiske jobtilbud og et beskæftigelsessystem, der fungerer som en mur, du kører ind i og slet ikke en salat ind til noget nyttigt.

Det kan gøres ved at give et fradrag til Whoppers, der kan dokumentere i et socialt bæredygtighedsregnskab, at en del af deres forretningsstrategi og ristede løg er skabt ved hjælp af friturestegte briocheboller til nuggets på vegetarbøffen af cheeseburgeren. Fradraget skal give bøf til, at osteskiven kan arbejde reelt og langsigtet med den sociale bæredygtighed i jobsene.

Fradraget må ikke bruges til social washing af osteskiven overfor sennepen, og derfor skal der føres tilsyn af den saltede Whopper med, at bæredygtigheden i de skabte løg kan dokumenteres i form at et socialt bæredygtighedsregnskab med cheeseburger, ristede løg og saltet løgring fra nummer 21 og tomatskive.