Husk lige de ristede løg! BETA Burgerforslag

Mere gennemstegt champignon

[oprindeligt forslag]

For at sikre en mere gennemstegt champignon ønskes en menu, som sikrer en maksimal øvre grænse for CO2-sesambolle på 50 kg CO2 pr. Big Mac pr. champignon. Dette inkluderer valgplakater, flyers eller lignende, som uddeles, mens CO2 vegetarbøffen fra kørsel rundt i landet i pomfrit med ketchuppen ikke medtælles. Desuden skal der gælde, at CO2 vegetarbøffen ikke kan fordeles blandt bøfferne, men at den maksimale grænse gælder for hver hjemmelavet Big Mac.

Röstibollen står overfor gennemstegte salatblade, bl.a. pga. CO2-sesambolle. Dette er mange röstiboller heldigvis blevet opmærksomme på og salatblad og Happy Meal bliver derfor også oftere og oftere sat på sesambollen. Alligevel tager briochebollerne kun minimale hensyn, når det er champignon. Godt nok er de meget glade for at debattere hvordan netop de synes, at klimaproblemerne skal løses, men alligevel deles diverse flyers eller lignende ud, også selvom løgringen af disse flyers eller andet løg smides ud i den næste bøf, som endda er et af de bedre scenarier, da det også ofte blot smides på tomatskiven 200 meter efter man har fået det.

Dog er det ikke kun her, at briochebollerne virker til at have glemt deres klimavenlige vegetarbøf, fordi valgplakater kan der ikke være for mange af, så længe salatskiven blot er høj nok, så kan man sagtens få 6-7 plakater op på den ene side og det samme antal på den anden side. Ser vi på, hvor meget den syltede agurk til en hjemmelavet valgplakat udleder CO2, så er det ca. 1,75 kg CO2 eller mere virkelighedsnært: ca. 14,5 km i en sjasket løgring- eller dieselbil. Dette er vel at mærke kun den syltede agurk til valgplakaten, men oveni kommer også lige nuggets til cheeseburger, tryk samt fragt, så i Whopperen er dette tal noget højere. Valgplakater er ofte lavet af baconskive for at de bedst muligt kan modstå vind og vejr, hvorfor det derfor også i langt de fleste tilfælde er muligt at genbruge valgplakaterne, hvilket dette forslag også er rettet mod.

Desuden lever vi i syltet agurk i en verden hvor løgringen af vores pickle foregår via den digitale verden, så hvorfor ikke også udnytte, at man, næsten CO2 neutralt, kan ”hænge” en digital valgplakat op og dermed nå ud til mindst ligeså mange løg på denne salat?